اسفندیاری، رجب. (1393). «تصحیح نوشتههای غیرفارسیزبانان سوگیری مصححان فارسیزبان با استفاده از انگاره چندوجهی راش». پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان. دوره 3، شماره 3. صص: 25ـ54.
جعفرپور، عبدالجواد. (1375). مقدمهای بر آزمونشناسی زبان، شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
جلیلی، سید علیاکبر. (1390). آزمون مهارتی فارسی (آمفا) بر پایه چهار مهارت اصلی زبان آموزی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی. دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی.
حسنی، هانیه. (1391). طراحی، اعتبارسازی و رواییسنجی آزمون تک به منظور اندازهگیری بسندگی زبان فارسی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر علی شریعتی. دانشگاه فردوسی مشهد.
دانشگر، مریم؛ عباسی، زهرا؛ مدنی، رزاقی، مرضیه؛ محمدی، ندا. (1399). «ارزشیابی مهارت و خرده مهارتهای نوشتن در آزمون اَمزا در مقایسه با نظامهای آموزشی متوسطه آمریکا و بریتانیا و بررسی دستنوشتههای دانشآموختگان نظام متوسطه ایران». پژوهشهای ادبی. سال 17، شماره 69. صص: 35ـ61.
رودمعجنی، محسن. (1399). طراحی و اعتبارسنجی آزمون بسندگیِ تکلیف محور در زبان فارسی. رساله دکتری. دانشگاه فردوسی مشهد. دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
زندی، بهمن؛ روشن، بلقیس؛ وکیلیفرد، امیررضا؛ گلپور، لیلا. (1397). «طراحی و اعتباربخشی آزمون استاندارد زبان فارسی (بر پایه چهار مهارت زبانی)». دوماهنامه جستارهای زبانی، دوره دهم. شماره 6 (پیاپی 54). صص: 45ـ72.
سیف، علی اکبر. (1387). اندازهگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی، ویرایش پنجم، تهران: نشر دوران.
صحرایی، رضامراد؛ رضاپور، غلامحسین. (1398). «ارزیابی روایی و پایایی آزمون تعیین سطح زبان فارسی برای غیرفارسی زبانان بنیاد سعدی». فصلنامه اندازهگیری تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، دوره دهم. شماره 37. صص: 91ـ111.
قنسولی، بهزاد. (۱۳۸۹). «طراحی و رواییسنجی آزمون بسندگی زبان فارسی». پژوهش زبانهای خارجی، سال دوازدهم، شماره 57، صص: 111-129.
گلپور، لیلا. (1397). «طراحی آزمون مهارت نوشتاری ویژۀ غیرفارسی زبانان: راهکارها و تحلیل خطاها». پژوهشنامۀ آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان. سال هفتم، شماره 2 (پیایی16).
موسوی، ثریا. (۱۳۷۹). بررسی راهکارهای نظری آزمونهای بسندگی و تهیه یک آزمون بسندگی استاندارد زبان فارسی برای غیر فارسیزبانان. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، دانشگاه شیراز.
ولیئی، مهشید. (1396). طراحی چارچوب آزمون بسندگی مهارت نوشتاری و گفتاری برای غیرفارسیزبانان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید بهشتی. دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
Birjandi, P. & Mosallanejad, P. (2010). An Overview of Testing and Assessment. Esfahan: Sepahan Publication.
Brindley, G. (2003). "Classroom-based Assessment" in D. Nunan (ed.)
Brown, Douglas. (2011). Languger assessment Principles and Classroom Practices. Tehran: Rahnama Press.
Brown, J. D. (1996). Testing in language programs. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall Regents.
Brown, H. D. (2010). Language assessment principles and classroom.
Coombe, C., K. Folse & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. US: The University of Michigan Press.
Farhady, H., Jafarpur, A. & Birjandi, P. (2007). Testing Language Skills from Theory to Practice. Tehran: SAMT.
Field, J. (2003). Psycholinguistics. Tehran: Ebteda Press (offset).
Hughes, Arthur, (2003). Testing For Language Teacher. Second Edition. Cambridge : University Press.
Kiany, GR. (2018). Language testing: Fast Track. Rahnama Press.
Nunan, D. (2003). Practical English. Language Teaching. New York: Mc Graw Hill.
Sokolik, M. (2003). "Writing" in D. Nunan (ed.) Practical English Language Teaching. US: McGraw-Hill.
Uysal, H. H. (2010). A critical review of the IELTS writing test. ELT Journal, 64(3), 314-320.
Weigle, S. C. (2002). Assessing Writing. Cambridge :University Press.