برومند، میترا. (1396). تدوین درسنامه رشته مدیریت ویژه فارسیآموزان غیرایرانی با رویکرد محتوامحور برای اهداف دانشگاهی در سطح پیشرفته. پایاننامه کارشناسیارشد. دانشگاه شهید بهشتی.
پارساکیا، محمدمهدی. (1397). تهیه و تدوین متون کمک آموزشی خواندن برای دانشجویان غیرفارسیزبان رشتۀ زبان و ادبیات فارسی با تکیه بر مهارت درک مطلب بر پایۀ رویکرد شناختی. پایاننامۀ کارشناسیارشد. دانشگاه شهید بهشتی.
پازارگادی، علاءالدین. (1346). فارسی از طریق انگلیسی. چاپ اول. تهران: انتشارات کتابخانۀ ابنسینا.
پازارگادی، علاءالدین. (1385) فارسی آسان. چاپ دوم. تهران: انتشارات رهنما.
ثمره، یدالله. (1366). آموزش زبان فارسی. تهران: نشر بینالمللی المهدی.
ذوالفقاری، سیدحسن؛ غفاری، مهبد و بهروز محمودی بختیاری (1380). فارسی بیاموزیم. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
رسولی موسوی، سیدهفاطمه. (1387). خودآموز زبان فارسی. قم: انتشارات جامعهالزهرا(س).
ریچاردز، جک. سی. (1397). تدوین برنامۀ آموزشی در آموزش زبان. ترجمه مهینناز میردهقانفراشاه و پژمان محمودی و مریم صالحی. تهران: انتشارات خاموش.
صفارمقدم، احمد. (1378). زبان فارسی. تهران: شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی.
صفری، سعید. (1396). سلام فارسی. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
صحرایی، رضامراد. (1391). چشمانداز آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان از منظر برنامهریزی درسی. پژوهشهای زبانشناسی. سال 4. شماره 1. بهار و تابستان 1391، صص: 97-113.
صحرایی، رضامراد. افسانه غریبی. داود ملکلو. سمانه صادقی. منیژه شهبازخان. مریم سلطانی. (1396). مینا 1 و 2. تهران: انتشارات کانون زبان ایران (وابسته به کانون پرورش فکری کودک و نوجوان).
ضرغامیان، مهدی. (1377). آموزش زبان فارسی از مبتدی تا پیشرفته. تهران: شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی.
مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی. (1384). آموزش فارسی به فارسی. قم: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی (ص).
میردهقان فراشاه، مهینناز. امیررضا وکیلیفرد. زینب منتظریراد. فرشته باقری. (1395). چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. تهران: نشر خاموش.
میردهقان فراشاه، مهینناز؛ باقری، فرشته؛ حاجیباقری، زهرا؛ کریمزاده، سیمین؛ عبداللهی پارسا، طاهره؛ منتظریراد، زینب؛ ملاییان، مهرنوش و حمید آقایی. (1398). پرفا (مجموعۀ 9 جلدی). تهران: انتشارات مؤسسۀ نگارستان اندیشه و دانشگاه شهید بهشتی.
نیشن، پل و جان مکالیستر. (1395). طراحی برنامۀ آموزشی زبان. ترجمه مهینناز میردهقان فراشاه، شبنم مجیدی، زهرا حاجیباقری و مینا فرهی. تهران: نشر خاموش.
میردهقان فراشاه، مهینناز؛ میرزایی برزکی، رضا و مرضیه دهقانی. (1397). «تدوین و ارزیابی درسنامههای جامع آموزش زبان فارسی به چینیزبانان در سطح پایه براساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی». پژوهشنامه آموزش زبان فارسی بهغیر فارسیزبانان. سال هشتم. شماره 17. صص: 127-155.
وکیلیفرد، امیررضا. (1391). فارسی ویژه مهندسی برای دانشجویان خارجی. قزوین: موسسۀ پژوهشی پارسیان فرهیخته با همکاری موسسۀ انتشارات پرک.
وکیلیفرد، امیررضا و منیژه گلهداری. (1395). ضربان زندگی: گسترش واژگان و درک متون نیمه تخصصی زبان فارسی در حوزۀ علوم پزشکی. چاپ اول. قزوین: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد قزوین.
وکیلیفرد، امیررضا و زهره صدیقیفر (1397). نبض زندگی: گسترش واژگان و درک متون نیمه تخصصی زبان فارسی در حوزۀ علوم پزشکی (سطح میانی). قزوین: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره).
یاحقی، فرشته (1396). تدوین درسنامه رشته حسابداری ویژه فارسیآموزان غیرایرانی با رویکرد محتوامحور برای اهداف دانشگاهی درسطح پیشرفته. پایاننامه کارشناسیارشد. دانشگاه شهید بهشتی.
Cammarata, L. (2016). Content-based foreign language teaching; curriculum and pedagogy for developing advanced thinking and literacy skills. New York: Routledge.
Combe, Colin. (2006). Introduction to E-business Management and Strategy. Elsevier. 87-107.
Council of Europe. (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge: Cambridge University Press.
Council of (2020). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume with New Descriptors. www.coe.int/lang.cefr
Cunningsworth, A. (1995). Choosing your coursebook. Heinemann
Farokhfal, R. (2013). Introduction to Persian: Persian Here & Now, Mage Publishers, United States.
Geis, G. L. (1989). Formative Evaluation: Developmental testing and expert review. Performance and Instruction. 26. 1-8.
Hadley, A. O. (2003). Teaching Language in Context. (3rd). Massachusetts, Boston. Heinle & Heinle Publishers. Wadsworth, Inc.
Hutchinson, Tom, Waters Alan. (2010). English for specific purposes, a learning centered approach. Cambridge University Press.
Inmaculada, F. & Risänen, C. (2008). ESP in European higher education: Integrating language and content. Amsterdam: Benjamins.
Lyster, (2017). Content-Based Language Teaching. New York: Routledge.
Mascull, B. (2010). Business vocabulary in use; Advanced. Cambridge University Press.
Met, M. (1991). Learning language through content: Learning content through language. Foreign Language Annals, 24.4, 281– 295.
Mirdehghan Farashah, M. (2021). Persian Reference Framework: Teaching Persian to speakers of other languages. International Journal of Language Studies 15 (4), 153-170.
Mirdehghan Farashah, M., Bagheri, F., Hajibagheri, Karimzadeh, S., AbdollahiParsa, T., Montazeri, Z. Mollaian, M. & Aghaei, H. (2019). Professional Series of PARFA. Negarestan-e Andisheh Publishing Institute in conjunction with Shahid Beheshti University & International Scientific Cooperation Center of MSRT.
Mirdehghan Farashah, M., MirzaeiBarzaki, R. & Dehghani, M. (2019). Developing and evaluating a comprehensive textbook for teaching Persian to Chinese speakers at the elementary level on the basis of Standard Framework for Teaching Persian Language. Journal of Teaching Persian to Speakers of Other Languages, 8 (TOME 17), 127-155.
Mirdehghan Farashah, M., & S. R. Yousefi (2020). “Teaching Persian varieties and dialects: A Persian reference framework”. In the Routledge Handbook of Second Language Acquisition and Pedagogy of Persian. Ed. Pouneh Shabani-Jadidi. Routledge. Chapter 24, pp. 494-523.
Mirdehghan Farashah, M., Vakilifard, A., Montazeri, Z. & Bagheri, F. (2016). Persian Framework of Reference for teaching Persian to speakers of other languages: grammar, vocabulary, and function; for the elementary, intermediate, and advanced levels. Khamoosh Publication, in conjunction with the International Scientific Cooperative Center of MSRT.
Nation, I.S.P. & John Macalister. (2016). Language Curriculum Design. Translated by: M. Mirdehghan Farashah, S. Majidi, Z. HajiBagheri & M. Farahi. Tehran: Khamush Publications.
Nicolaenko, E.B. (2008). Business English Textbook, Tomsk Polytechnic University. 5-38.
Omoto, Mulamba Patrick, Nyongesa, Wesonga Justus. (2013). Content-Based Instruction: A Study of Methods of Teaching and Learning English in Primary Schools in Butula District. International Journal of Business and Social Science. Vol. 4. No. 5.
Robinson, P. C. (1980). ESP (English for Specific Purposes). Elsevier Science & Technology Books.
Räisänen, C. A. (2008). The state of ESP teaching and learning in Western European higher education. John Benjamins publishing company.
Richards, Jack C. (2018). Curriculum Development in Language Teaching. Translated by: M. Mirdehghan Farashah, P. Mahmoudi, & M. Salehi. Tehran: Khamush Publications.
Stoller, Fredrica L. (2004). Content-based instruction: perspectives on curriculum planning. Cambridge University Press. Volume 24, pp. 261-283.