تقوی، محمد و محمدجواد هادیزاده. (1393). «آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان بر پایة رویکرد داستانگویی با تکیه بر داستانهای مثنوی». پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی. دوره چهارم. شماره 2، پاییز و زمستان. صص: 317ـ340.
خویینی، عصمت؛ پارسانسب، محمد و ناصر کرمانی. (1399). «نقد مجموعه فارسی بیاموزیم».پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی.سال بیستم. شماره 4 (پیاپی80). صص: 151-174.
رئیسی مبارکه، نفیسه. (1399). «ارزیابی محتوای دستوری مجموعه کتابهای آموزش نوین زبان فارسی». زبان پژوهی. دوره دوازدهم، شماره 37. صص: 39-68.
رشیدی، ناصر و محسن راغنژاد. (1393). «ارزیابی محتوایی کتابهای زبان فارسی (درسهای پایه و پایتخت ایران) در چارچوب طبقهبندی تجدیدنظرشده بلوم». علم زبان. سال دوم. شماره 3. صص: 83ـ105.
رضایی، والی و آمنه کوراوند. (1393). «ارزیابی دستور آموزشی در کتابهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان». پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. دوره سوم. شماره 3. صص: 117ـ141.
زارع خورمیزی، ساناز. (1401). تحلیل و ارزیابی مجموعه کتابهای آموزش زبان فارسی «مینا» بر مبنای شاخصها و معیارهای کانینگزورث. پایاننامه کارشناسی ارشد.
طالبی، مروارید و رضامراد صحرایی. (1396). «بازنمایی نقشها و مفاهیم زبان در دو مجموعه آموزشی فارسی بیاموزیم و زبان فارسی». جستارهای زبانی. دوره هشتم. شماره 1. صص: 127ـ153.
کیاشمشکی، لیلا و رضامراد صحرایی. (1397). «ارزیابی مجموعه آموزشی فارسی شیرین است بر مبنای مجموعه شاخصهای کانینگزورث». زبانپژوهی. سال دهم. شماره 27. صص: 147ـ169.
صحرایی، رضامراد و مینا حامدی. (1401). «ارزیابی عناصر بصری مجموعه کتابهای آموزش زبان فارسی مینا در چارچوب مدل کِرِس و ونلیووِن».فنّاوریهای آموزشی در یادگیری. سال پنجم. شماره 16. صص: 123-149. .doi: 10.22054/jti.2023.69998.1354
صحرایی، رضامراد؛ غریبی، افسانه؛ ملکی، داود؛ صادقی، سمانه؛ شهباز، منیره و مریم سلطانی. (1398). مینا (1). تهران: بنیاد سعدی، انتشارات بینالمللی آزفا.
وکیلیفرد، امیررضا؛ جنتیراد، فاطمه؛ رضایی محلاتی، رؤیا و محمدباقر میرزایی حصاریان. (1400). «ارزیابی منابع آموزشی زبان فارسی برای دانشجویان غیر ایرانی: واکاوی درسنامة مینا». پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی. دوره 25. شماره 48. صص: 1ـ25.
ولیپور، رؤیا و مونا ولیپور. (1399). «بررسی کارآمدی تصویرسازی در تحقق اهداف آموزشی در کتابهای آزفا؛ بررسی موردی: مینا (۱) و ویراست دوم فارسی بیاموزیم (۱)». پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. دوره نهم. شماره1 (پیاپی 19). صص: 107-128.
یاسمی، کلثوم و فردوس آقاگلزاده. (1395). «تحلیل گفتمان انتقادی کتاب امریکن انگلیش فایل با استفاده از مدل وندایک».
مطالعات، فرهنگ- ارتباطات. سال هفدهم. شماره 34. صص: 184ـ205.
Bojanic, B. B. & Topalov, J. P. (2016). Textbook in the EFL Classroom: Defining Assessing and Analyzing. Collection of the Faculty of Philosophy XLVI.
Charles, M. & Pecorari, D. (2016). Introducing English for academic purposes.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann.
McDonough, J. & Ch. Shaw (2003). Materials and Methods in ELT: A Teacher’s Guide, 3Nd , United Kingdom: Blackwell Publishing.
McGrath (2002). Materials Evaluation and Design for Language Teaching. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Miekley, J. (2005). ESL textbook evaluation checklist. The Reading Matrix, 5 (2). Retrieved from http://www.readingmatrix.com/archives/archives_vol5_no2.html.
Mukundan, J. and T. Ahour (2010): A review of textbook evaluation checklists across four decades. In B. Tomlinson and H. Masuhara (eds) Research for Materials Development in Language Learning – Evidence for Best Practice. London: Continuum International Publishing Group, 336–52
Nunan, D. (2003). Practical English language teaching. New York: McGraw-Hill/ Contemporary.
Pourhassan Moghaddam, M. (2015). A Critical Analysis of International ELT Textbooks Based on CDA Methodology. Journal of Novel Applied Science, 4 (9): 1019-1024.
Prabhu, N.S. (1987). Second Language Pedagogy. Oxford: Oxford University Press (pp. 94-95).