اچ. داگلاس براون. (1396). اصول یادگیری و آموزش زبان. ترجمه ابراهیم چگنی. چاپ اول. تهران: رهنما.
ریچاردز، جک سی، تئودوراس راجرز. (1396). رویکردها و روشها درآموزش زبان. ترجمه علی بهرامی. چاپ اول. تهران: رهنما.
رمضانیگل افشانی، نیلوفر. (1389). بررسی درک و بیان روابط معنایی کودکان با سن تقریبی 6 تا 11 سال. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس.
رفیعی، امیررضا. (1394). استخراج روابط معنایی و تضاد. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: مرکز زبانها و زبان شناسی دانشگاه شریف.
صفوی، کورش. (1397). درآمدی بر معناشناسی. چاپ ششم. تهران: انتشارات سوره مهر.
----------- (1376). «نگاهی تازه به مسئله چندمعنایی واژگانی». فصلنامه نامه فرهنگستان. تهران: صص: 51ـ67.
----------- (1369). «نگاهی به تقابل معنایی». پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پورتال جامع علوم انسانی تهران. شماره 1. صص: 115-104.
صفارمقدم، احمد. (1391).
مجموعه چهار جلدی «زبان فارسی». چاپ چهارم. تهران: شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
Cruse, D. A. (1986). Lexical Semantics. Cambridge University Press.
Goldstick, D. (1980). "Cognitive Synonymy". Toronto, Canada vol.34, n3. pp. 183-203
Griffiths, P. (2006). An Introduction to English Semantics and Pragmatics, Edinburgh Univ – ersity Press ltd. pp.1-206.
Hurford, James, R., Heasley, Brendan and Smith, Michael B. Smith. (2007). Semantics a course-book. Second Edition. Cambridge; Combridge, University Press.
Larsen Freeman, Diane and Anderson, Marti (2014). In Teachniques & Principles in Langu-age Teaching. Thired Oxford University press.
Lobner, S. (2002). Understanding Semantics. First Edition. New York, Published by
Lyons, J. (1995). Linguistic Semantics: An Introduction. Cambridge University Press.