- ابراهیمی قوام، صغری (1383). رابطه بین رشد اجتماعی با میزان دریافت انواع حمایت اجتماعی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی. دانشگاه شهید چمران. اهواز.
- احمدی، محمد سعید (1393). تأثیر مهارت ارتباطی با رویکرد دینی بر سلامت روان و عزتنفس دانشآموزان. نشریه علوم پزشکی زنجان، 90(22)، 13-22.
- اعتصامی، محمدمهدی (1392). رویکردها در تعلیم و تربیت دینی؛ رویکرد ایمان مبتنی بر تعقل. نشریه رشد آموزش معارف اسلامی، 2(11)، 121-144.
- آقاجانی، مریم (1391). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان و منبع کنترل نوجوان. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. دانشگاه الزهرا. تهران.
- پورجعفر، مزدک (1389). مهارتهای زندگی- گامی به سوی پیشگیری از اعتیاد. بیجا: بینا.
- تی وود، جولیا (1395) ارتباطات میان فردی. مترجم: فیروز بخت، مهرداد. تهران: انتشارات مهتاب.
- حقیقی، جمال.، موسوی، محمد.، مهرابیزاده هنرمند، مهناز.، و بشلیده، کیومرث (1395). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان و عزتنفس دانشآموزان دختر سال اول مقطع متوسطه. نشریه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 1(13)، 61-78.
- سازمان بهداشت جهانی (1377). برنامه آموزش مهارتهای زندگی. مترجم: نوری قاسمآبادی، ربابه.، و محمدخانی، پروانه. تهران: واحد بهداشت و پیشگیری از سوءمصرف مواد سازمان بهداشت جهانی.
- سجادی، سیدمهدی (1390). رویکردها و روشهای تربیت اخلاقی و ارزشی. نشریه پژوهشهای فلسفی ـ کلامی، 3، 144-165.
- سرخوش، سعداله (1394). مهارتهای زندگی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی. همدان: انتشارات کرشمه.
- شارف، ریچارداس (1395). نظریههای مشاوره و رواندرمانی. مترجم: فیروزبخت، مهرداد. تهران. مؤسسه فرهنگی رسا.
- شاملو، سعید (1392). مکتبها و نظریهها در روانشناسی شخصیت. تهران: رشد.
- شیرازی، ناظم (1386). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش عزتنفس و بررسی رابطه آن با پرخاشگری، رفتارهای ضد اجتماعی، وضعیت اجتماعی- اقتصادی و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان پسر پایه اول تا سوم دوره متوسطه شهرستان اهواز. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی. دانشگاه شهید چمران. اهواز.
- شیهان، ایلین (1391). عزتنفس. مترجم: گنجی، مهدی. تهران. نشر ساوالان.
- صادقی، محمد (1388). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر کیفیت زندگی ایتام نوجوان اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور. واحد تهران.
- طارمیان، فرهاد (1388). مهارتهای زندگی. تهران: تربیت.
- علیمردانی، محمد (1384). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سلامت روانی دانشجویان. ساوه: معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی.
- فلسفی، محمد تقی (1377). الحدیث. تهران: دفتر نشری فرهنگ اسلامی.
- کلینی، محمدبن یعقوب (1390). اصول کافی. تهران: دارالثقلین.
- کمالوند، محمد (1390). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی در برقراری ارتباط اجتماعی کارآمد. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی. تهران.
- کمالیخورگو، حمیدرضا (1392). بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی، بهزیستی روانشناختی با سازگاری زوجین شهر بندرعباس. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه هرمزگان. هرمزگان.
- گنجی، حمزه (1390). بهداشت روانی. تهران: نشر ارسباران.
- لایل، ساسمن (1392). تجربه ارتباطات در روابط انسانی. مترجم: دعانی، حبیب اللَّه. مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی.
- مکگراو، فیلیپ سی (1392). مهارتهای زندگی؛ برخورد مناسب با مسائل زندگی. مترجم: قراچهداغی، مهدی. تهران: نشر ذهنآویز.
- منصوری، فریبا (1387). بررسی رابطه ساده و چندگانه عزتنفس، احساس تنهایی و اضطراب اجتماعی با ابراز وجود دانشآموزان دختر دبیرستانهای نظام جدید شهرستان اهواز. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. اهواز. دانشگاه آزاد اسلامی.
- میلانیفر، بهروز (1393). بهداشت روانی. تهران: نشر قومس.
- نجفی، محمود (1391). نقش مهارتهای زندگی در پیشبینی سلامت روان دانشآموزان. نشریه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 11(3)، 101- 116.
- نوابینژاد، شکوه (1391). رفتارهای بهنجار و نابهنجار. تهران: انتشارات انجمن اولیاء و مربیان.
- هوشیاری، جعفر (1394). رابطه کارآمدی خانواده با بهزیستی روانشناختی و معنوی در دانشجویان و طلاب متأهل دانشگاهها و حوزههای علمیه شهر قم. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات. ساوه.
- وردی، مینا (1393). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر ابراز وجود و عزتنفس دانشآموزان دختر. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. اهواز: دانشگاه آزاد اسلامی.
- Argyle, M. (2000). Psychology and religion: an introduction. Handbook of communication and social interaction skills.
- Botvin, G. J., & Griffin, K. W. (2011). Life skills training: empirical findings and future directions. The Journal of Primary Prevention, 25, 211–232
- Cooper smith, S. (1990). The antecedent of selfesteem. New York: W.H Freeman.
- Ellis, A. (1987). Religiosity and rational emotive psychotherapy. theiry Research and Practice, 18, 155-159.
- Fayaz, I., & Karimi, M. (2010). Interpersonal skills of the innocents Mohammad (PBUH). Journal of Islamic Education, 4, 43-49.
- Gammon, J., & Morgan, S. h. (2005). Astady to Ascertain the effect of structured student tutorhal support on student stress, Self- esteem and coping. Nurse Education in practice, 5, 161-171.
- Goldberg, D. A., (1998). user`s guide to the general health questionnaire. UK: NFERNelson.
- Janbozorgi, M. (2007). Religious orientation and mental health. Pejouhesh, 31, 345-350.
- Ji-Min seo, T. (2007). Social skills training as nursing intervention to improve the social skills and selfesteem of inpatients with chronic schizophrenia. Current Nursing Journal, 1(2), 44-53.
- Klose, P., & Tinius, A. (2008) self- steem group at an inpatient psychiatric hospital. Journal of psychosocial Nursing and mental Health service, 30(7), 5-9.
- Mahmodian, M. (2008). Effect of life skills training with Qur'anic approach on depression, social acceptance and academic performance of learners. Dissertation. Shahid Beheshti Univ.
- Mir Mohammad Sadeghi, M. (2007). The role of selfesteem and interpersonal communication skills training on young orphan boy living in boardinginstitutions in Tehran. Departmentof Social Welfare, 8, 22-45.
- Nazari, I., & Hoseinpor, M. (2009). The effectiveness of social skills on anxiety and self-esteem in high school girl students in Baghmlk city. Journal of new approach in psychology,18, 95-116.
- Shieck, D. (1999). paternal and maternal in fluences on the psychological well being of chinese adolscents. Social & psychology monographs, 125, 269-297.
- Sobhi-Garmaleki, N., & Rajabi, S. (2010). Efficacy of life skills training on mental health and self esteem of students university of Mohaghegh Ardabili, Published by Elsevier Ltd. Available online on scopus, 14, 23-29.
- Teri, r. (2011). Self-Esteem and self-efficacy of college student with disabilities. College studentjournal, 18, 34-42.
|