منابع
1. ابراهیمی، علیاکبر؛ سامانی، سیامک، «نیازهای متربیان استثنایی و خانوادههای آنها»، مجله پیوند، شماره 218، 1376ش.
2. ابنأشعث کوفی، محمد بن محمد، الجعفریات، تهران: مکتبة النینوی الحدیثیّة، بیتا.
3. ابنبابویه (شیخ صدوق)، محمد بن علی، الخصال، انتشارات جامعه مدرسین، قم: چاپ اول، 1362ش.
4. ابنبابویه (شیخ صدوق)، محمد بن علی، من لا یحضره الفقیه، دفتر انتشارات اسلامی، قم: چاپ دوم، 1413ق.
5. اسدی (علامه حلی)، حسن بن یوسف بن مطهر، قواعد الأحکام فی معرفة الحلال و الحرام، دفتر انتشارات اسلامی، قم: چاپ سوم، 1413ق.
6. اسدی (علامه حلی)، حسن بن یوسف بن مطهر، نهایة الإحکام فی معرفة الأحکام، مؤسسه آل البیت؟عهم؟، قم: چاپ اول، 1419ق.
7. اعرافی، علیرضا، تربیت فرزند با رویکرد فقهی، مؤسسه فرهنگی اشراق و عرفان، قم: چاپ اول، 1395ش.
8. اعرافی، علیرضا، فقه تربیتی، ج26 (تربیت جنسی)، تحقیق و نگارش احمد امامی راد، مؤسسه اشراق و عرفان، قم: چاپ اول، 1396ش.
9. اعرافی، علیرضا، فقه تربیتی، ج29 (وظایف نهادهای تربیتی)، تحقیق و نگارش جواد ابراهیمی، مؤسسه اشراق و عرفان، قم: چاپ اول، 1398ش.
10.اعرافی، علیرضا، قواعد فقهی، مؤسسه فرهنگی و هنری اشراق و عرفان، قم: چاپ اول، 1393ش.
11.پاپالیا، دایان ای و دیگران، روانشناسی رشد و تحول انسان، (ترجمه داود عرب قهستانی و دیگران)، انتشارات رشد، تهران: چاپ اول، 1391ش.
12.تقوی لاریجانی، ترانه و همکاران، عوامل فردی مرتبط با پذیرش نوجوانان ناتوان ذهنی توسط خانواده، مجله دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه تهران، دوره 12، ش1، بهار 1385.
13.جصاص، احمد بن علی، احکام القرآن، دار احیاء التراث العربی، بیروت: 1405ق.
14.دبیری، عذرا و زندی، طیبه، آموزشوپرورش دانش آموزان استثنایی، انتشارات آییژ، تهران: چاپ اول، 1385ش.
15.راغب، حسین بن محمد، مفردات الفاظ قرآن، دار العلم، لبنان و الدار الشامیة، سوریه: چاپ اول، 1412ق.
16.رحیمی، مجید و قنبری، جواد، «مقایسه میزان پیشرفت تحصیلی متربیان دبستانی دیرآموز»، ماهنامه تعلیم و تربیت استثنایی، شماره 100 و 101، فروردین و اردیبهشت 1389ش.
17.الزرقا، مصطفی، المدخل الفقهی العام، دار القلم، دمشق: چاپ دوم، 1425ق.
18.زمخشری، محمود بن عمر، الفائق فی غریب الحدیث، دار الکتب العلمیه، بیروت: چاپ اول، 1417ق.
19.ساعیمنش، صمد، «آموزش فراگیر چیست»، ماهنامه تعلیم و تربیت استثنایی، ش18 و 19، 1382ش.
20.شلبی، احمد، «تاریخ آموزش در اسلام»، نشر نگاه معاصر، تهران: 1387ش.
21.صاحب، اسماعیل بن عباد، المحیط فی اللغة، عالم الکتاب، بیروت: چاپ اول، 1414ق.
22.طوسی (شیخ طوسی)، محمد بن حسن، الاستبصار فیما اختلف من الأخبار، دارالکتب الاسلامیه، تهران: چاپ اول، 1390ق.
23.طوسی (شیخ طوسی)، محمد بن حسن، الأمالی، دار الثقافه، قم: چاپ اول، 1414ق.
24.طوسی (شیخ طوسی)، محمد بن حسن، الخلاف، دفتر انتشارات اسلامی، قم: چاپ اول، 1407ق.
25.طوسی (شیخ طوسی)، محمد بن حسن، النهایة فی مجرد الفقه و الفتاوی، دارالکتاب العربی، بیروت: چاپ دوم، 1400ق.
26.عاملی (شیخ حر عاملی)، محمد بن حسن، تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة، مؤسسة آل البیت، قم: چاپ اول، 1409ق.
27.فتحی، محمد، اصول قانون اساسی در پرتو نظرات شورای نگهبان، پژوهشکده شورای نگهبان، تهران: چاپ اول، 1386ش.
28.فراهیدی، خلیل بن احمد، کتاب العین، نشر هجرت، قم: چاپ دوم، 1410ق.
29.قاسمی، مریم، «ضرورت تحول نگرش نسبت به متربیان استثنایی»، مجله تعلیم و تربیت استثنایی، شماره 22 و 23، مهر و آبان 1382ش.
30.قدمی، مجید، بررسی مبانی نظری رویکرد جداسازی و فراگیر سازی در آموزش و پرورش استثنایی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تربیت معلم، 1385ش.
31.قرشی، علیاکبر، قاموس قرآن، دار الکتب الإسلامیه، تهران: چاپ ششم، 1412ق.
32.کاردان، علیمحمد، سیر آرای تربیتی در غرب، انتشارات سمت، تهران: چاپ چهارم، 1388ش.
33.کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، دار الکتب الإسلامیة، تهران: چاپ چهارم، 1407ق.
34.زیر نظر آیتالله محمدتقی مصباح یزدی، فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، انتشارات مدرسه، تهران: چاپ دوم، 1391ش.
35.متقی هندی، علی بن حسام الدین، کنزالعمال فی سنن الاقوال و الافعال، دارالکتب العلمیه، بیروت: چاپ دوم، 1424ق.
36.معیری، محمد طاهر، آموزشوپرورش استثنایی، انتشارات امیر کبیر، تهران: چاپ شانزدهم، 1384ش.
37.نوری، حسین بن محمد تقی، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، مؤسسه آل البیت، بیروت: چاپ اول، 1408 ق.