- باقری، خسرو (1398). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی: کاوشی برای تدوین چارچوب نظری تربیت اسلامی. تهران: منادی تربیت.
- پروین، جان (1395). شخصیت: نظریهها و تحقیق. مترجم: جعفری، محمدجواد.، و کدیور، پروین. تهران: آییژ.
- خادمی، علی (1389). رویکردهای نوین در روانشناسی رفتارهای جنایی. تهران: علم.
- غیاثی، غلامرضا (1392). عوامل و مراحل تکون رفتار اخلاقی در اسلام. نشریه معرفت اخلاقی، 4(1)، 19 ـ 36.
- کریمی، یوسف (1398). روانشناسی اجتماعی: نظریهها، مفاهیم و کاربردها. تهران: ارسباران.
- کدیور، پروین (1398). روانشناسی اخلاق. تهران: آگه.
- گلاور، جان.، و برونینگ، راجر (1388). روانشناسی تربیتی: اصول و کاربرد آن. مترجم: خرازی، علینقی. تهران: نشر دانشگاهی.
- مجلسی، محمدباقر (۱۳۸۸). حیلهالمتقین. قم: مسجد مقدس.
- محسنی، نیکچهره (1397). نظریهها در روانشناسی رشد: شناخت، شناخت اجتماعی، شناخت و عواطف. تهران: جاجرمی.
- مطهری، مرتضی (1378). آشنایی با علوم اسلامی، حکمت عملی. تهران: انتشارات صدرا.
- مقدسین، مریم.، ارجمند، فتانه.، و محمدخانی، شهرام (1398). هنجاریابی و بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه نگرانی (PSWQ-C) در کودکان و نوجوانان 8 تا 18 ساله. نشریه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 10(3)، 26-1.
- منصور، محمود (1398). روانشناسی ژنتیک. تهران: سمت.
- منصور، محمود.، و دادستان، پریرخ (1396). روانشناسی ژنتیک 2. تهران: رشد.
- هدفیلد، جیمز آرتور (1374). روانشناسی و اخلاق. مترجم: پریور، علی. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
- هرگنهان، بی. آر.، و اولسون، میتو (1398). مقدمهای بر نظریههای یادگیری. مترجم: سیف، علیاکبر. تهران: دوران.
- هرمینگ، ویلیام (1397). قاتلان زنجیرهای: رشد روانی اجتماعی بدترین مجرمان جامعه. مترجم: قادری، داود.، پورصادق، کیوان.، و امیرسرداری، لیلی. تهران: وانیا.
- Bandura, A. (1991). Social cognitive theory of moral thought and action. Handbook of moral behavior and development, eBook ISBN:9781315807294.
- Gilligan, C. (1984). Sex differences in the expression of moral judgement. USA: Combridgemass Harward university press.
- Greene, J. D., Nystrom, L. E., Engell, A. D., Darley, J. M., & Cohen, J. D. (2004). The neural bases of cognitive conflict and control in moral judgment. Neuron, 2, 389- 400.
- Haidt, J. (2007). The new synthesis in moral psychology. Science, 316, 998–1002.
- Hauser, M. D., Cushman, F., Young, L., Jin, K-X. R., & Mikhail, J. (2007). A Dissociation between moral judgments and justifications. Mind & Language, 22(1), 1–21.
- Margoni, F., & Surian, L. (2020). Conceptual continuity in the development of intent-based moral judgment. Journal of Experimental Child Psychology, DOI:1016/j.jecp.2020.104812
- Rest, J. R., Narvaez, D., Bebeau, M., & Thoma, S. (1999). Postconventional Moral Thinking: A Neo-Kohlbergian Approach. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
- Swanson, L. H. & Hill, G. (1993). Metacognitive aspects of moral reasoning and behavior. Adolescence, 28, 711- 725.
- Teper, R., Inzlicht, M., Page-Gould, E. (2011). Are we more moral than we think?: Exploring the role of affect in moral behavior and moral forecastin. Psychological Science, 22 (4), 553-558.
- Turiel, E. (2018). Moral Development in the Early Years: When and How. Human Development, 61, 297–308.
|