منابع
- قرآن کریم، ترجمه: فولادوند، محمدمهدی، دارالقرآن الکریم (دفتر مطالعات تاریخ و معارف اسلامی)، تهران: 1415.
- آیتى، محمدابراهیم، ترجمه: تاریخ یعقوبى، دار تهران، تهران: 1342.
- الهی، عباس، سازندگی، مهدی، نقد مقاله ابراهیم (ع) نوشته فایرستون، قرآنپژوهی خاورشناسان، سال 15، شماره 28، بهار و تابستان 1399.
- بدوی، عبدالرحمن، دفاع از قرآن در برابر خاورشناسان، ترجمه: سید حسین سیدی، آستان قدس رضوی، مشهد: 1382.
- بیات، علی، «بررسی تاریخنگاری یعقوبی به لحاظ منابع»، پژوهشنامه تاریخ تمدن اسلامی، 1390 ش.
- پارسا، فروغ، خاورشناسان و جمع قرآن، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1390.
- توفیقی، حسین، «کتاب یهودیت، مسیحیت و اسلام»، هفت آسمان، 1385.
- چولر، جرج، «جمع و تدوین قرآن»، پژوهشهای تاریخی و ادبی در قلمرو قرآن، شماره ۷، 2010.
- رنجبران، داود، «پژوهش تاریخی مؤلفههای گفتمان یهودی»، پژوهشهای تاریخی، شماره 40، 1397.
10. رنجبران، داود، «رد ادعای تأثیرپذیری اسلام از ادیان پیشین خود»، مطالعات معرفتی در دانشگاههای اسلامی، شماره 61، 1393.
11. سوئرمن، هارالد، «اسلام اولیه بر اساس منابع مسیحی و یهودی»، پژوهشهای تاریخی و ادبی در قلمرو قرآن، ش 7، 2010.
12. قضائی، محمدرضا، سعدی، احمد، نقد دیدگاه گلدزیهر در مورد اقتباس آموزههای اسلام از یهود، قرآنپژوهی خاورشناسان، دوره 14، شماره 26، بهار و تابستان 1398.
13. صالحی، مهدی، مسجدجامعی، محمد، مقری، احمد، «گفتوگوی اسلام و مسیحیت در ایران معاصر: نگرشی آسیبشناختی»، پژوهشهای ادیانی، شماره ۶، پاییز و زمستان ۱۳۹۴.
14. الصورى، ویلیام، تاریخ الحروب الصلیبیه (الاعمال المنجزه فیما وراء البحار)، 2004.
15. طالقانی، محمود، پرتوی از قرآن، شرکت سهامی انتشار، بیجا: چاپ سوم، بیتا.
16. طباطبایی، سید محمدحسین، المیزان فی تفسیر القرآن، انتشارات اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه، قم: 1417 ق.
17. طبرسی، فضل بن حسن، مجمعالبیان فی تفسیر القرآن، انتشارات ناصرخسرو، تهران: 1372.
18. گلدزیهر، ایگناس، درسهایی درباره اسلام، مترجم: علینقی منزوی، کمانگیر، تهران: چاپ دوم، 1357.
19. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، دارالکتب الاسلامیه، تهران: 1374.
20. مونتگمری، وات، برخورد آراء مسلمانان و مسیحیان، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران: ۱۳۷۳.
21. مونتگمری، وات، محمد پیامبر و سیاستمدار، ترجمه: اسماعیل والی زاده، کتابفروشی اسلامیه، تهران: 1344.
22. نورائی، محسن، «نقد و بررسی دیدگاه ویلیام فدرر درباره مصادر قرآن»، پژوهشنامه معارف قرآنی، شماره 29، 1396.
23. یعقوبی، احمد، البلدان، دارالکتب العلمیه، بیروت: 1422.
24. یعقوبی، احمد، تاریخ یعقوبى، دارالکتب العلمیه، بیروت: 1379.
- Crone, P (1980).Islam, Judeo-Christianity and Byzantine Iconoclasm. In JSAI,ii
- Goldziher, Ignaz (1981). Introduction to Islamic Theology and Law, Trans. By Andras and Ruth Hamori, Princeton University Press.
- Suermann, Harald. “Der byzantinische Endkaiser bei Pseudo-Methodicus.”OriensChristianus 71 (1987): 140–155.
- Suermann, Harald. “Juden und Muslime gemas christlichen Texten zur Zeit Muhammads und in der Fruhzeit des Islams.” In Annäherung an das Fremde:XXVI. Deutscher Orientalistentag vom 25. bis 29.9.1995 in Leipzig, edited by Holger Preissler and Heidi Stein, 145–154. Stuttgart, 1998.
- Suermann, Harald. “Sebeos’ Bericht uber den Islam.” In Sprache undGeist: PeterNagel zum 65. Geburtstag, edited by Walter Beltz, Ute Pietruschka, and JurgenTubach, 311–327. Halle and Wittenberg, 2003
- Suermann, Harald. Die geschichtstheologische Reaktion auf die einfallenden Muslimein der edessenischen Apokalyptik des 7. Jahrhunderts. Frankfurt (Main), 1985.