* قرآن کریم (1389). مترجم: محمدمهدی، فولادوند. قم: چاپخانه بزرگ قرآن کریم.
- ابراهیمی هرستانی، اصغر.، مهرام، بهروز.، و لیاقتدار، محمدجواد (1394). واکاوی برنامه درسی مغفول برای تربیت جنسی دانشآموزان پسر مقطع راهنمایی تحصیلی. نشریه پژوهش در برنامهریزی درسی، 12(2)، 26- 40.
- احمدی، سیده طاهره (1395). نیازسنجی برنامه درسی تربیت جنسی از دیدگاه دبیران دوره متوسطه ناحیه یک آموزشوپرورش شیراز. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی. مرودشت. ایران.
- اسلامیان، زهرا.، سعیدیرضوانی، محمود.، و غفاری، ابوالفضل (1398). شناسایی و اولویتبندی پیامهای مرتبط با خویشتنداری جنسی دانشآموزان، نشریه تربیت اسلامی، 14(4)، 175- 194.
- امینی، محمد.، تمناییفر، محمدرضا.، و پاشایی، رقیه (1397). بررسی ضرورت وجودی و چگونگی توجه به تربیت جنسی در برنامه درسی مقطع متوسطه از دیدگاه دبیران و دانشآموزان. نشریه علمی پژوهشهای برنامه درسی، 4(1)، 170- 202.
- تربتی، سروناز.، تاجیکاسماعیلی، سمیه.، و خسروی، نیکا (1398). مطالعه کیفی تربیت جنسی نوجوانان و عوامل زمینهساز آن. نشریه مطالعات جامعهشناسی، 45(4)، 77- 104.
- ثابت، حافظ (1396). تربیت جنسی در اسلام. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
- حسامی، فاران (1397). تربیت جنسی از تولد تا 9 سالگی. تهران: دانژه.
- شریعتمداری، علی (1386). اصول و فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: امیرکبیر.
- شفیعآبادی، عبدالله (1393). فنون تربیت کودک. تهران: چهر.
- شمشیری، بابک (1396). جایگاه تربیت فرهنگی در نظام تربیت معلم. نشریه پژوهش در تربیت معلم، 1(2)، 109- 124.
- صوفی، فاطمه (1390). تحلیل کتابهای دوره راهنمایی براساس مؤلفههای پژوهشمحوری. رساله دکتری. دانشگاه الزهرا(س). تهران. ایران.
- طاوسی، سمیرا.، شفیعآبادی، عبدالله.، و سلیمیبجستانی، حسین (1399). اثربخشی آموزش مؤلفههای تربیت جنسی به مادران بر اضطراب دختران پایه پنجم و ششم شهرستان قدس. نشریه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 11(4)، 117- 138.
- کانت، امانوئل (1372). اندیشههایی در باب آموزشوپرورش. مترجم: شکوهی، غلامحسین. تهران: دانشگاه تهران. ایران.
- گلپرور، فرشته.، گلپرور، فیروزه.، و گلپرور، حبیبه (1395). بررسی ادراک نیروهای انسانی مدارس از چالشهای مشاوره در مدارس ایران. دومین همایش ملی روانشناسی مدرسه. اردبیل. ایران.
- محمدبیگی، رضا.، فقیهی، علیرضا.، و ناطقی، فائزه (1397). بررسی برنامه درسی تربیت جنسی در دوره ابتدایی براساس دیدگاه معلمان و ارائه راهکارهای مطلوب از دیدگاه متخصصان. نشریه نظریه و عمل در برنامه درسی، 12(4)، 141- 166.
- محمدجانی، صدیقه.، یارمحمدیان، محمدحسین.، کجباف، محمدباقر.، و قلتاش، عباس (1395). الگوی برنامهدرسی تربیت جنسی برای دوره نوجوانی براساس قرآن و روایات معصومین. نشریه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7(3)، 19- 44.
- محمدی، مهدی.، و مرزوقی، رحمتالله (1391). پیشفرضهای برنامه درسی آموزش سلامت جنسی از منظری اسلامی. نشریه پژوهشهای برنامه درسی، 1(2)، 53- 89.
- محمدیپویا، سهراب.، ایمانزاده، علی.، محمدیپویا، فرامرز.، و زارعی، احمد (1398). پدیدارشناختی موانع برنامه درسی تربیت جنسی در مقطع متوسطه. نشریه دین و ارتباطات، 22(1)، 303- 324.
- مزیدی، محمد.، و خدمتیان، محمد (1396). ارائه الگوی تربیت جنسی با تکیه بر دیدگاههای اندیشمندان مسلمان. نشریه تربیت اسلامی، 12(2)، 161- 183.
- میسکل، سیسل.،و هوی، وین (1382). مدیریت آموشی: تئوری، تحقیق و عمل. مترجم: عباسزاده، محمد. ارومیه: دانشگاه ارومیه.
- میکائیلو، غلامحسین.، و سلطانالقرائی، خلیل (1394). اهداف و روشهای تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام. نشریه بصیرت و تربیت اسلامی، 12(4)، 97- 121.
- هاشمی، تورج.، گلپرور، فرشته.، و فتحیآذر، اسکندر (1394). اثربخشی برنامه شناخت و مقابله با قلدری بر باورها و دیدگاههای معلمان درباره قلدری و خودکارآمدی آنان. نشریه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 7(2)، 40- 55.
- Ahmed, F., Shahzad, K., Aslam, H., Bajwa, S. U., & Bahoo, R. (2016). The role of collaborative culture in knowledge sharing and creativity among employees. Pakistan Journal of Commerce and Social Sciences, 10(2), 335- 358.
- Amini, M., Rahimi, H., & Rasouli, Z. (2016). Sex education gaps in university curriculum. Journal of Research Development in Nursing & Midwifery, 13(1), 54- 61.
- Coelho, V. A., Sousa, V., & Marchante, M. (2015). Development and Validation of the Social and Emotional Competencies Evaluation Questionnaire. Journal of Educational and Developmental Psychology, 16(3),139- 147.
- Duffy, B., Fotinatos, N., Smith, A., & Burke, J. (2018). Puberty, health and sexual education in Australian regional primary schools: Year 5 and 6 teacher perceptions. Sex Education, 13(2), 186- 203.
- Francoeur, R. T., & Noonan, R. J. (2004). The Continuum Complete International Encyclopedia of Sexuality. New York and London: Continuum.
- Halstead, M., & Reiss, M. (2003). A review of interventions with parents to promote the sexual health of their children. Journal of Adolescent Health, 52(1), 4–27.
- Huq, A., & Gilbert, D. (2017). All the world’s a stage: Transforming entrepreneurship education through design thinking. Education and Training, 59(2), 155 -170.
- Kumar, M. M., Lim, R., Langford, C., Seabrook, J. A., Speechley, K. N., & Lynch, T. (2013). Sexual knowledge of Canadian adolescents after completion of high school sexual. Clinical psychology review,29(1),1- 23.
- Newman, F., & Shean, S. (2020). Attitudes Toward Sex Offenders And Moral Development. Unpublished Doctoral dissertation. College of William and Mar. United States of America.
- Olsson, S., & Joelsson, L. (2020). Reducing or reproducing gender norms: An ethnographic study based on observations in Ugandan preschools. Unpublished Doctoral dissertation. Linnaeus University. Sweden.
- Rahmani, A., Merghati- Khoei, E., & Fallahi, A. (2018). Perceived advantages and disadvantages of sex education in young women: A qualitative study. Int J High Risk Behav Addict, 7(2), 567- 599.
- Telljohann, S. K., Symons, C. W., Pateman, B., & Seabert, D. (2009). Parents perception, students and teachers attitude towards school sex education. Ethiopian journal of Health Sciences, 22(2), 99- 106.
|