- آقایانی چاوشی، اکبر.، طالبیان، داوود.، طرخورانی، حمید.، صدقی جلال، هما.، فتحی آشتیانی، علی.، و آزرمی، هاله (1387). بررسی رابطه نماز با جهتگیری مذهبی و سلامت روان. نشریه علوم رفتاری، 2(2)، 149-156.
- بهرامی احسان، هادی (1380). بررسی مقدماتی میزان اعتبار و قابلیت اعتماد مقیاس جهتگیری مذهبی. نشریه روانشناسی و علوم تربیتی، 31(1)، 67-90.
- حبیبی، آرش (1391). آموزش کاربردی نرمافزار لیزرل: مدلیابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
- حسینی، مهتاب سادات.، حاجیزادگان، مرضیه.، و طاهریفر، زهرا (1399). نقش میانجیگری سبکهای تفکر در رابطه هوش و خلاقیت. نشریه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 11(4)، 227-243.
- حکمی، محمد.، شمس اسفندآباد، حسن.، و شامحمدی، فاروق (1390). مقایسه صفات شخصیت، تکانشگری و جهتگیری مذهبی در میان افراد عادی و زندانیان. نشریه پژوهش اجتماعی، (4)14، 105-118.
- خلیلیفر، مینا.، کاظمی، سلطانعلی.، و جاویدی، حجتالله (۱۳۹۲). مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهتگیری مذهبی در دانشآموزان. نشریه تربیت تبلیغی، ۱(۱)، ۵۷- 83.
- رحمتزهی، خدانظر.، خزایی، عبدالحکیم.، و جوادیان، جواد (1396). بررسی رابطه بین سبکهای فرزندپروری والدین با سبکهای تفکر و سبکهای حل مسئله در دانشآموزان ابتدایی شهرستان خاش. نشریه روانشناسی و علوم رفتاری ایران، 10(-)، 57-64.
- سرمدی، محمود (1388). واژگانپژوهی قرآنی. قم: نورالهدی.
- سیدرضی (1387). نهجالبلاغه. مترجم: امامی، جعفر. قم: انتشارات امام علی بن ابیطالب(ع).
- صباغ کرمانی، لیدا (1395). سبک تفکر اسلامی، مقدمه سبک زندگی اسلامی. دهمین کنگره پیشگامان پیشرفت. تهران.
- صیدی، زهرا (1393). بررسی رابطه بین جهتگیری مذهبی والدین و سبکهای فرزندپروری بهکارگرفتهشده در تربیت فرزندان. مجموعه مقالات کنگره ملی آسیبشناسی خانواده. تهران: بینا.
- عباسی، مهدی.، و جانبزرگی، مسعود (1389). رابطه ابعاد جهتگیری مذهبی با پایداری هیجانی. نشریه روانشناسی دین، 2(3)، 5-18.
- علوی لنگرودی سید کاظم، صالحزاده مریم.، و منتظری هدش، مریم (1394). بررسی رابطه جهتگیری مذهبی و گرایش به تفکر انتقادی با راهبردهای مقابله با استرس در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه یزد. نشریه طلوع بهداشت، ۱۴(۵)، ۱۶۲-۱۷۲.
- قدومیزاده، فاطمه.، و فولادچنگ، محبوبه (1394). واسطهگری جهتگیری مذهبی دانشجویان در رابطه بین الگوهای ارتباطی خانواده و گرایش به تفکر انتقادی. نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 1(1)، 107- 132.
- کمری سنقرآبادی، سامان.، و فتحآبادی، جلیل (1391). بررسی نقش جهتگیری مذهبی و امید به زندگی در میزان رضایت از زندگی. نشریه پژوهشهای نوین، 7(28)، 163-182.
- گراوند، هوشنگ.، حسینی، سید علیاکبر.، و سلطانی احمدچالی، یاسر (1390). بررسی رابطه بین سبکهای تفکر با ادراک سبکهای فرزندپروری والدین در دانشجویان. مجموعه مقالات دومین همایش ملی روانشناسی. تهران: بینا.
- مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم (1400). سامانه پاسخگویی به سوالات و شبهات. مشاهده شده در https://www. pasokh. org/fa/question/view/10796
- مسلمان، مهسا.، عطادخت، اکبر.، و مهدوی، علی (1399). بررسی میزان دانش عصبشناختی، سبکهای تفکر و ترجیح سبک تدریس معلمان مدارس ابتدایی شهرستان آمل. نشریه پویش در آموزش علوم انسانی، 5(19)، 101-118.
- نعیمی، ابراهیم.، کاظمی، زینب.، و دهقان، کبری (۱۳۹۵). تحلیل کانونی رابطه بین جهتگیری مذهبی و باورهای غیرمنطقی در سالمندان. نشریه مطالعات روانشناسی بالینی، ۲۳(۱۶)، 179- 199.
- وفاپور، حسنا.، مولایی پارده، علی.، مرادی، آسیه.، و کریمی، پروانه (1398). نقش سبکهای فرزندپروری و جهتگیری مذهبی والدین در پیشبینی هوش معنوی فرزندان آنها. نشریه رویش روانشناسی، ۸(۱)، ۱۳۷- ۱۴۲.
- یعقوبی، حسن.، پاک، راضیه.، و کرد، هیله (1398). بررسی رابطه بین سبک شناختی با جهتگیری مذهبی در دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان. نشریه رویش روانشناسی، 8(5)، 57- 64.
- Agarwal, N., & Rani, P. (2020). Thinking Styles: An Overview. International Journal of Art & Higher Education, 4(2), 1-3.
- Ahmadi, E., & Kazemi, S. A. (2021). The Relationship between Weight Efficacy Life Style Dimensions and Perceived Parental Styles Dimensions with Psychological Well-being in Students. Journal of Research and Health, 11(2), 123- 130.
- Aldhafri, S., Alrajhi, M., Alkharusi, H., Al-Harthy, I., Albarashdi, H. S., & Alhadabi, A. (2020). Parenting Styles and Academic Self-Efficacy Beliefs of Omani School and University Students. Education Sciences, 10(9), https://doi.org/10.3390/educsci10090229
- Bibi, A., Hayat, R., Hayat, N., Zulfiqar, S., Shafique, N., & Khalid, M. A. (2021). Impact of Parenting Styles on Psychological Flexibility Among Adolescents of Pakistan: A Cross-Sectional Study. Child and Adolescent Social Work Journal, 39, 313–322
- Calzada, E. J., Sales, A., & O'Gara, J. L. (2019). Maternal depression and acculturative stress impacts on Mexican-origin children through authoritarian parenting. Journal of Applied Developmental Psychology,63, 65- 75.
- Checa, P., & Abundis-Gutierrez, A. (2018). Parenting styles, academic achievement and the influence of culture. Psychology and Psychotherapy: Research Study, 1(4), 1- 3.
- Du, Y. (2019). Developing an integrated biosocial theory to understand juvenile delinquency: from the social, cognitive, affective, and moral (scam) perspectives. International Journal of Contemporary Pediatrics, 6(2), 897- 903.
- Dwisarini, N. M. S. (2020). Direct and indirect effects of parenting style, self-efficacy, and achievement motivation on science learning achievement of junior high school students. JURNAL PENDIDIKAN SAINS (JPS), 8(1), 32- 40.
- Fan, J., & Zhang, L. F. (2014). The role of perceived parenting styles in thinking styles. Learning and Individual Differences,32, 204- 211.
- Ghorbani, N., Watson, P., Zarehi, J., & Shamohammadi, K. (2010). Muslim extrinsic cultural religious orientation and identity: Relationships with social and personal adjustment in Iran. Journal of Beliefs & Values, 31(1), 15- 28.
- Güner, P., & Erbay, H. N. (2021). Prospective mathematics teachers’ thinking styles and problem-solving skills. Thinking Skills and Creativity, DOI:10.1016/j.tsc.2021.100827
- Hayek, J., Tueni, M., Schneider, F., & de Vries, H. (2021). Parenting style as longitudinal predictor of adolescents’ health behaviors in Lebanon. Health Education Research, 36(1), 100- 115.
- He, H., Usami, S., Rikimaru, Y., & Jiang, L. (2021). Cultural Roots of Parenting: Mothers’ Parental Social Cognitions and Practices from Western US and Shanghai/China. Frontiers in Psychology, doi: 3389/fpsyg.2021.565040
- Holmes, R. M., Liden, S., & Shin, L. (2013). Children's Thinking Styles, Play, and Academic Performance. American Journal of Play, 5(2), 219- 238.
- Hu, X., & Cheng, S. (2020). Religious orientation, religious involvement, and religious coping predict university students’ thinking styles. British Journal of Religious Education, 1-13. https://doi.org/10.1080/01416200.2020.1867960
- Jokić, B., & Purić, D. (2019). Relating rational and experiential thinking styles with trait emotional intelligence in broader personality space. Europe's journal of psychology, 15(1), 140- 157.
- Kline, R. B. (2015). Principles and practice of structural equation modeling. New York: Guilford publications.
- Kobasa, S. C., Maddi, S. R., & Zola, M. A. (1983). Type A and hardiness. Journal of behavioral medicine, 6(1), 41- 51.
- Kuppens, S., & Ceulemans, E. (2019). Parenting styles: A closer look at a well-known concept. Journal of child and family studies,28(1), 168-181.
- Macmull, M. S., & Ashkenazi, S. (2019). Math anxiety: The relationship between parenting style and math self-efficacy. Frontiers in psychology, 10, doi: 10.3389/fpsyg.2019.01721
- Maddi, S. R., Khoshaba, D. M., Harvey, R. H., Fazel, M., & Resurreccion, N. (2011). The personality construct of hardiness, V: Relationships with the construction of existential meaning in life. Journal of Humanistic Psychology, 51(3), 369- 388.
- Martinez, I., Garcia, F., Veiga, F., Garcia, O. F., Rodrigues, Y., & Serra, E. (2020). Parenting styles, internalization of values and self-esteem: A cross-cultural study in Spain, Portugal and Brazil. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17, doi:10.3390/ijerph17072370
- Meyers, L. S., Gamst, G., & Guarino, A. J. (2016). Applied multivariate research: Design and interpretation. California: Sage publications.
- Michaels, J. L. (2021). Individual Differences in Religious Motivation Influence How People Think. Journal for the scientific study of religion, 60(1), 64-82.
- Moughrabi, F. (1995). Islam and religious experience. Handbook of religious experience.
- Munir, A., & Malik, J. A. (2020). Mediating role of religious orientation and moral character for the relationship between parent and peer attachment and delinquency. Cogent Psychology, 7(1), 1761042.
- Munir, A., Malik, J., & Abbas, G. (2019). Development, validation, and psychometric evaluation of a comprehensive instrument measuring morality (CIMM). TPM, 26(1), 76– 91.
- Pargament, K. I. (2001). The psychology of religion and coping: Theory. New York: Guilford press.
- Pramudyani, A. V. R. (2021). Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak USIA Dini. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak USIA Dini, 5(1), 51- 59.
- Sahithya, B. R., Manohari, S. M., & Vijaya, R. (2019). Parenting styles and its impact on children–a cross cultural review with a focus on India. Mental Health, Religion & Culture,22(4), 357- 383.
- Situmorang, D. D. B., & Salim, R. M. A. (2021). Corrigendum to “Perceived parenting styles, thinking styles, and gender on the career decision self-efficacy of adolescents: how & why? Heliyon, 7(4), 12-25.
- Tiliopoulos, N., Bikker, A. P., Coxon, A. P., & Hawkin, P. K. (2007). The means and ends of religiosity: A fresh look at Gordon Allport’s religious orientation dimensions. Personality and Individual Differences, 42(8), 1609- 1620.
- Tonetto, L. M., Brust-Renck, P. G., Ruecker, S., Fogliatto, F. S., & Pacheco, D. A. D. J. (2021). Differences in thinking styles across professionals with different academic backgrounds when developing a product. Architectural Engineering and Design Management, 17(2), 3- 16.
- Xiong, R., Li, S. D., & Xia, Y. (2020). A longitudinal study of authoritative parenting, juvenile delinquency and crime victimization among Chinese adolescents. International journal of environmental research and public health, 17(4), doi: 3390/ijerph17041405
- Zhang, L. F., & Sternberg, R. J. (2005). A threefold model of intellectual styles. Educational psychology review, 17(1), 1- 53.
|