- آقایی، کورش (1394). رابطه فرهنگسازمانی و جوسازمانی با مسئولیتپذیری کارکنان مراکز آموزش فنی و حرفهای شیراز. پایاننامهی کارشناسی ارشد در رشته مدیریت آموزشی، دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی. گروه علوم تربیتی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
- پوررضاییان، هدی.، و پوررضاییان، مهدی (1393). نقش الگوی ارتباطی خانواده و سبکهای فرزندپروری والدین در هویت والدین و سلامت روانشناختی نوجوانان. کنگره ملی آسیبشناسی خانواده. تهران.
- پورعلی، محمد.، کدیور، پروین.، و همایونی، علیرضا (1387). ارتباط بین شیوههای فرزندپروری مادر و فرزندپروری ادراکشده با مکان کنترل و خود پندارهی فرزندان. نشریه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 10(3)، 114- 110.
- تجلی، فاطمه.، اردلان، الهام (1389). رابطه ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده با خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی. نشریه روانشناسی، 14(1)، 78- 62.
- توزندهجانی، حسن.، توکلیزاده، جهانشیر.، و لگزیان، زهرا (1390). اثربخشی شیوههای فرزندپروری بر خودکارآمدی و سلامت روان دانشجویان علوم انسانی دانشگاه پیامنور و آزاد نیشابور. نشریه افق دانش، 17(2)، 56- 64.
- توسلینیا، سعید (1395). بررسی اثربخشی فرآیند تماس با شیوههای اهمالکاری بر خودگردانی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
- جوکار، بهرام.، و رستمی، راحله (1393). رابطه جهتگیریهای ارتباطی خانواده و احساس تنهایی: بررسی نقش واسطهای هویت معنوی. نشریه مشاوره کاربردی، 4(2)، 1- 18.
- حسینی دولتآبادی، فاطمه.، سعادت، سجاد.، و قاسمی جوبنه، رضا (1392). رابطه بین سبکهای فرزندپروری، خودکارآمدی و نگرش به بزهکاری در دانشآموزان دبیرستانی. نشریه پژوهشنامه حقوق کیفری، 4(2)، 67- 88.
- خادم، کوثر.، علیزاده، حامد.، و پورعسکری، هاجر (1397). بررسی رابطه سبکهای فرزندپروری والدین و مسئولیتپذیری اجتماعی نوجوانان. همایش ملی روانشناسی و سلامت با محوریت خانواده و زندگی سالم. شیراز.
- دهقانیزاده، حسین.، و حسینچاری، محبوبه (1391). بررسی نقش ادراک جهتگیری هدف والدین و الگوی ارتباطی خانواده در جهتگیری هدف دانشآموزان. نشریه خانوادهپژوهی، 7(28)، 463- 477.
- زرینجوی الوار، مریم (1394). بررسی رابطه سبکهای فرزندپروری والدین با مسئولیتپذیری و رشد اجتماعی دانشآموزان پسر. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
- سفیری، خدیجه.، و چشمی، اکرم (1390). مسئولیتپذیری نوجوان و رابطه آن با شیوههای جامعهپذیری در خانواده. نشریه جامعهشناسی آموزش و پرورش، 1(2)، 103- 130.
- سلیمی، ابوالفضل.، بهرامی، فاضل.، طاهری، محمد.، یونسی، سید جلال.، و حسینزاده، سمانه (1393). رابطه عملکرد خانواده و مسئولیتپذیری در نوجوانان دارای نقایص بینایی و مقایسه آن با نوجوانان عادی. نشریه تحقیقات علوم رفتاری، 4(38)، 17- 27.
- سیفی، مژگان (1394). بررسی تأثیر سبکهای فرزندپروری بر خودکارآمدی دانشآموزان. کنفرانس بینالمللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی. تهران.
- سیفی، مژگان.، و بازارویچ قادراف، قادر (1397). نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین سبکهای فرزندپروری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. نشریه پژوهش در نظامهای آموزش، 5(12)، 1280- 1292.
- طهرانی مقدم، حامد.، و شریعت باقری، محمدمهدی (1397). ارتباط عملکرد خانواده با مسئولیتپذیری و ارضای نیازهای روانی پایه دانشآموزان پسر دبیرستانی. نشریه خانوادهپژوهی، 14(54)، 221- 235.
- عبدالهی، معصومه.، و قدسی، پروانه (1397). مقایسه تابآوری و مسئولیتپذیری نوجوانان بزهکار و غیربزهکار. نشریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 61(1)، 358- 364.
- عسکری، سعید.، حجتخواه، سید محسن.، و وحیدبیگی، مختار (1396). رابطه الگوهای ارتباطی خانواده، نهاییخواهی و حمایت اجتماعی با خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دختر دوره متوسطه. نشریه روانشناختی، 14(56)، 14- 34.
- عشیری، فاطمه.، و خطیرپاشا، کیومرث (1395). رابطه بین سبکهای فرزندپروری و خودکارآمدی دانشآموزان پایه ششم شهرستان نکا 1395. سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، جامعهشناسی، علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی. تهران.
- قربانی، آزاد.، و امانی، احمد (1394). تبیین مدل نظری برای سبکهای فرزندپروری، سبکهای دلبستگی و خودمتمایزسازی زوجین. نشریه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 6(21)، 67- 85.
- کاکایی، فهیمه.، و احمدی، محمدسعید (1397). رابطه شیوههای فرزندپروری با خوشبینی، امیدواری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. نشریه رویش روانشناسی، 7(12)، 385- 396.
- محمدی مصیری، فرهاد.، و مرادی، خدیجه (1397). بررسی کارکرد خانواده و اختلال اضطراب اجتماعی: نقش میانجیهای باورهای ناکارآمد و مهارتهای اجتماعی. نشریه مشاوره کاربردی، 8(1)، 101- 114.
- محمدی، سید عبدالله.، شیخالاسلامی، راضیه.، و فولادچنگ، محبوبه (1398). مسئولیتپذیری در بزرگسالی درحال ظهور: نقش الگوهای ارتباطی خانواده و ابعاد هویت. نشریه مشاوره کاربردی، 9(2)، 1- 22.
- مرادی، علی.، و ثناییذاکر، باقر (1395). نقش سبکهای فرزندپروری و سبکهای هویت در پیشبینی خودکارآمدی فرزندان. همایش بینالمللی افقهای نوین در علوم تربیتی، روانشناسی و آسیبهای اجتماعی. تهران.
- ملکی پیربازاری، معصومه.، نوری، ربابه.، و صرامی، غلامرضا (1390). حمایت اجتماعی و علائم افسردگی، نقش واسطهای خودکارآمدی. نشریه روانشناسی معاصر، 6(2)، 25- 48.
- مهربان، سید علی.، کرمی، ابوالفضل.، اسدزاده، حسن.، و ستوده اصل، نعمت (1398). تدوین مدل ساختاری برای پیشبینی پیشرفت تحصیلی ازطریق سبکهای فرزندپروری و باورهای معرفتشناختی در دانشآموزان متوسطه دوره دوم شهر تهران. نشریه علمی- پژوهشی رهیافتی نو در مدیرت آموزشی، 2(38)، 209- 236.
- نیکنام، ندا.، و جوکار، بهرام (1394). پیشبینی ابعاد خودکار براساس جهتگیری ارتباطات خانوادگی و ساختار کلاس. نشریه مطالعات آموزش و یادگیری، 7(1)، 25- 48.
- هاشمی، لادن.، و اسکندری، حمیده (1390). رابطه الگوهای ارتباطی خانواده با سرسختی و خودکارآمدی تحصیلی نوجوانان. دومین همایش ملی روانشناسی- روانشناسی خانواده. مرودشت.
- یوسفزاده، ایمان.، استحقاقی گرجی، معصومه.، حجتی، علی.، و اعتمادی، احمد (1393). بررسی خودکارآمدی و خوشبینی در دانشآموزان دختر دبیرستانی و ارتباط آن با سبک فرزندپروری مادران. نشریه زن و مطالعات خانواده، 7(26)، 123- 138.
- Adams, A. M., Wilson, H., Money, J., Palmer- Conn, S., & Fearn, J. (2020). Student engagement with feedback and attainment: the role of academic self- efficacy. Assessment & Evaluation in Higher Education, 45 (2), 1–13.
- Allen, A., & Mintrom, M. (2010). Responsibility and School Governance. Educational Policy Originally Published Online.
- Birkeland, M. S., Breivik, K., & Wold, B. (2013). Peer acceptance protectsglobal self- esteem from negative effects of low closeness to parents during adolescence and early adulthood. Journal of Youth andAdolescence, 10, 929- 937.
- Bohanek, J.G., Marin, K.A., Fivush, R., & Duke, M. P. (2006). Family narrative interaction and children’s sense of self. Family Process, 45, 39- 54.
- Bong, M. (2008). Effect of Parent- Child Relationship and Classroom Goal Structure on motivation, Help- Seeking avoid and cheating. The Journal of Experimental Education, 76 (2), 191- 217.
- Bornstein, M. H. (2003). Positive parenting and positive development in children. Handbook of applied developmental science: Promoting positive child, adolescent, and family development through research. policies, and programs, 1, 187-209.
- Caprara, G. V., Pastorelli, C., Regalia, C., Scabini, E., & Bandura, A. (2005). Impact of adolescents’ filial self- efficacy on quality of family functioning and satisfaction. Journal of Research on Adolescence, 15 (71), 1- 12.
- Carreres- Ponsoda, F., Escartí, A., Jimenez- Olmedo, J. M., & Cortell- Tormo, J. M. (2021). Effects of a teaching personal and social responsibility model intervention in competitive youth sport. Frontiers in psychology, 12,(1), 1-12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.624018
- Crain, W. (2010). Theories of development: concepts and application (4ed).London: prentice- Hall.
- Dennis, C. L. (2003). Peer support within a health care context: a concept analysis. International journal of nursing studies, 40(3), 321- 332.
- Fitzpatrick, M. A. (2004). The family communication patterns theory: Observations on its development and application. The journal of Family Communication, 4, 167- 179.
- Garza, Y., Kinsworthy, S., & Watts, R. E. (2009). Child- parent relationship training as experienced by Hispanic parents: Aphenomenological study. International Journal of play therapy, 18(4), 217- 228.
- Guastello, D. D., Guastello, S. J., & Briggs, J. M. (2014). Parenting style and generativity measured in college students and their parents. Sage Open, 4(1), 2158244013518053.
- Hoeve, M., Dubas, J. S., Gerris, J. R., van der Laan, P. H., & Smeenk, W. (2011). Maternal and paternal parenting styles: Unique and combined links to adolescent and early adult delinquency. Journal of adolescence, 34(5), 813- 827.
- Koerner, A. F., & fitzpatrick, M. A. (2002). Understanding family communication patterns and family functioning: The role of conversation or ientation and conformity orientation. Communication Year book, 26, 37- 69.
- J., Lane, M. A., & Kyprianou, A. (2014). Self – efficacy, self- esteem and their umpact on Academic performance. Journal Social and Behavior and personality, 8(13), 247- 256.
- Lenzi, M., Vieno, A., Santinello, M., Nation, M., & Voight, A. (2014). Therole played by the family in shaping early and middle adolescent civicresponsibility. The Journal of Early Adolescence, 34(2), 251- 278.
- Ling, L., Haiyin, G., & Yanhua, X. (2020). The mediating and buffering effect of academic self- efficacy on the relationship between smartphone addiction and academic procrastination. Computers & Education, 159, 104001.
- Mandara, J. (2003). The typological approach in child andfamily psychology: A review of theory, methods, and research. Clinical Child and Family Psychology Review, 6, 129- 146.
- Meece, J. L., Glienke, B. B., & Burg, S. (2006). Gender and motivation. Journal of Psychology, 44(12), 351- 373.
- Okagaki, L., & Bingham, G. E. (2005). Parents' Social Cognitions and Their Parenting Behaviors.London: Routledge
- Park, Y.S., & Kim, B. S. K. (2010). Acculturation, enculturation, parental adherence to Asian- American college students. Asian American Journal of Psychology, 1(1), 67- 79.
- Pong, S., Johnston, J., & Chen, V. (2010). Authoritarian parenting and Asian adolescent school performance: Insights from the US and Taiwan. International Journal of Behavioral Development, 34(1), 62- 72.
- Talsma, K., Schuz, B., Schwarzer, R., & Norris, K. (2018). I believe, therefore I achieve: A meta- analytic cross- lagged panel analysis of self- efficacy and academic performance. Learning and Individual Differences, 61, 136–150.
- Tauginienė, L., & Urbanovič, J. (2018). Social Responsibility in Transition of Stakeholders: From the School to the University. Stakeholders, Governance and Responsibility (Developments in Corporate Governance and Responsibility, 14, 143- 163.
- Turner, A., Chandler, M., & Heffer, W. (2009). The influence of parenting styles, achievement motivation and self- efficacy on academic performance in college students. Journal of College Student Development, 50(3), 337- 346.
|