قرآن کریم،(1398). ترجمه: مهدی الهی قمشه ای، چاپ بیست و چهار، تهران: انتشارات اسوه.
- احسانی، محمدتقی.(1382).هفت هزارسال فلزکاری درایران، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
- اکوانی،حمداله.(1398). سیاست معنا درگفتمان شیعه، نشریه علمی مطالعات انقلاب اسلامی، سال16،ش58، ص135-154.
- آبادیان،حسین.(1389). تحول مفاهیم شیعی در دوره قاجار، شیعه شناسی، سال8، ش29، ص143- 190.
- اعتمادالسلطنه، محمدحسن خان.(1294). مرآت البلدان ناصری، ج1، تهران: چاپ سنگی، بی نا.
- افتخاری، اصغر.(1383). قدرت، امنیت و شریعت، درآمدی برجایگاه امنیت دراندیشه و عمل فقهای شیعه در عصر قاجار، مطالعات راهبردی، سال7، ش1،(23)، ص51- 70.
- اثنی عشری، نفیسه، آشوری، محمد تقی.(1396). بهره گیری فتحعلی شاه از زبان تصویر درقدرت نمایی، نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، ش20، ص47-58.
- بلوم، جاناتان، بلر، شیلا.(1381). هنر و معماری اسلامی 2، ترجمه: یعقوب آژند، تهران: سمت.
- پنجه باشی، الهه.(1398). مطالعه نقش میرزابابا به عنوان هنرمند نقاش باشی در دوره قاجار، گرافیک نقاشی، ش3، ص68- 85.
- حجت، سید محسن.(1380). تشیع چیست و شیعه کیست؟ج1، قم: دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
- خرمی، جواد.(1386). شیعه علی ع، ماهنامه مبلغان، ش95، ص17.
- خلیلی، مریم.(1383). تکچهرههای فتحعلیشاه با تأکید برآثار مهرعلی نقاش باشی فتحعلی شاه، مطالعات هنرهای تجسمی،ش21،49ـ42.
- دل زنده، سیامک.(1395). تحولات تصویری هنرایران بررسی انتقادی، تهران: نظر.
- دالمانی، رنه.(1335). سفرنامه ازخراسان تا بختیاری، ترجمه: محمدعلی فره وشی، تهران: امیرکبیر.
- دهخدا، علی اکبر.(1348). لغت نامه، شماره مسلسل 156، حرف ش: جلد 4، تهران : دانشگاه تهران.
- دهخدا، علی اکبر.(1348). لغت نامه، شماره مسلسل 183، حرف د: جلد 2/ بخش 2، تهران : دانشگاه تهران.
- زنگی، بهنام. (1392).کارکرد و جایگاه جواهر و زیورآلات در نقاشیهای دوره قاجار، پژوهش هنرشاره 3،ص 56ـ47.
- سودآور، ابوالعلا.(1380). هنردربارهای ایران، ترجمه ناهید محمد شمیرانی،تهران: نشرکارنگ.
- ساریخانی، مجید.(1392). پژوهشی تحلیلی برجلوه های آیات قرآنی برآثار فلز کاری ایران در دوران صفوی و قاجار با استناد به آثار فلزی موزه ملی ایران، مجله پژوهش های باستان شناسی ایران، شماره 5، دوره 3، ص 155-168.
- شمیسا، عظیم، خواجه احمد عطاری، علیرضا، میرجعفری، حسین.(1395). بررسی فرم و عملکرد ابزارآلات فولادی اصناف دوره قاجار، مجله پژوهش هنر، سال 6، شماره11، بهار و تابستان، ص99-112.
- شریعت، زهرا.(1386). حضور نمادین حضرت علی (ع) درخط نگاره های فلزکاری صفوی و قاجار؛ مجله هنراسلامی، شماره 6، ص92-77.
- علی محمدی اردکانی، جواد.(1391). همگامی ادبیات و نقاشی قاجار، تهران: انتشارات یساولی.
- عناصری،جابر.(1383). هنرایرانی و تاثیر تشیع برگونه های آن، شیعه شناسی، ش8، ص85-114.
- فلور، ویلم.(1395). نقاشی دیواری در دوره قاجار، ترجمۀ علیرضا بهارلو، تهران: پیکره.
- فراست، مریم.(1384). بررسی مضامین خط نگاره های شمعدان و قندیل های صفوی، دوفصلنامه هنر اسلامی، سال دوم، شماره 3، ص61-76.
- قاسمی، پرستو، شاطری، میترا.(1400).تجلی باورهای دینی بر کتیبه نگاری مذهبی شمشیرهای دوره صفوی و قاجار، نگره، ش60 ص97-121.
- کشمیرشکن، حمید.(1393).کنکاشی درهنرمعاصرایران، تهران: نظر.
- کوثری، مسعود.(1390). هنرشیعی درایران، جامعه شناسی هنر و ادبیات، دوره 3،ش1،ص7-36.
- گراهام ای، فولر، رند رحیم فرانک.(1384). هویت شیعه،ترجمه: خدیجه تبریزی، فصلنامه شیعه شناسی، سال اول، ش3-4، ص 213-247.
- مفخم، محسن.(1347).نشان های رسمی و دولت شاهنشاهی ایران، تهران: ایرانمهر.
- محمدزاده، مهدی، سلاحی، گلناز.(1392). بررسی موضوعی آرایه ها و نقش مایه ها دراشیا فولادی عصر قاجار، جلوه هنر، شماره 9، ص63-76.
- ناعمی، زهره.(1388). نمادهای دینی در شعر شیعی( قرن اول تا پنجم هجری)، مطالعه موردی: امام علی(ع) و امام حسین(ع)، مطالعات تاریخ اسلام، س1، ش3، ص127-145.
- وولف، هانس.(1384). صنایع دستی کهن ایران، ترجمه: سیروس ابراهیم زاده، تهران: علمی فرهنگی.
- ویلسون، ج. کریستی.(1381). تاریخ صنایع ایران، ترجمه: عبدالله فریار، تهران: یساولی.
- هالم، هاینس.(1400).تشیع، ترجمه: حسن قنبری، انتشارات: ادیان و مذاهب.
Eliade,Mircea,(1987),The Encyclopedia of Religion,vol14,New York, Macmillan Publishing Company.
تارنماها:
https://www.rct.uk/collection/search#/42/collection/62879/sword-shamshir-and-scabbard
www.bohnams.com https://www.bonhams.com/auctions/10814/lot/375
www.bohnams.com