اسکندری، بابک؛ صحرایی، رضامراد. (1395). «تحلیل و ارزیابی کتاب آموزش کاربردی واژههای زبان فارسی بر مبنای شاخصهها و معیارهای آلن کانینگزورث». (1995). مجموعه مقالات همایش ملی واکاوی منابع آموزشی زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. تهران: خاموش.
برقعی، محمدجواد؛ نگینی، حسام. (1400). «بازتاب وجوه فرهنگ ایرانی در منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان: مطالعه موردی مجموعههای پرفا، مینا و فارسی بیاموزیم». تاریخ ادبیات. سال چهاردهم. شماره 1. صص: 61-84.
پورنوروز. مریم (2021). «بررسی میزان کاربرد نخستیهای معنایی کتاب پرفا 1». تاریخ ادبیات. سال چهاردهم. شماره 1. صص: 85-102.
حامدی، مینا؛ صحرایی، رضامراد. (1401). «نقد و ارزیابی عناصر بصری مجموعه کتابهای آموزش زبان فارسی در چارچوب کرس و ون لیوون». فناوریهای آموزشی در یادگیری. سال پنجم. شماره 16. صص: 123-149.
رضایی، والی؛ کوراوند، آمنه. (1393). «ارزیابی دستور آموزشی در منابع آموزش فارسی به غیرفارسیزبانان در چارچوب دستور آموزشی چندشرما». پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. سال سوم. شماره 8. صص: 117-141.
شهباز، منیره؛ صحرایی، رضامراد. (1391). «تحلیل محتوای منابع آموزشی فارسی برپایه انگاره نیل اندرسون». پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. سال اول. شماره 2. صص: 1ـ30.
صحرایی، رضامراد؛ مجیدی، شیوا. (1395). «ارزیابی مجموعه آموزشی فارسی بیاموزیم از منظر برخی شاخصهای گزینش کتاب مناسب». مجموعه مقالات برگزیده نخستین همایش ملی واکاوی منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبان. تهران: نویسه پارسی.
عبادی، سامان؛ ابراهیمی مرجل، بهمن. (1394). «بازنمایی جنسیت در کتابهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان: مطالعه موردی جلد دوم و سوم مجموعه فارسی بیاموزیم». پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. شماره 10. صص: 27ـ46.
میردهقان، مهینناز؛ نوشی، موسی؛ اسحاقی، الهه. (1399). «تهیه و تدوین متون فیلم آموزشی برای پرفا 1 سطح پایه». مطالعات آموزش زبان فارسی، سال دهم. شماره 6. صص: 11-58.
مرصوص، فائزه؛ آقاگلزاده، فردوس؛ کردزعفرانلو کامبوزیا، عالیه. (1402). «مقایسه واژههای آموزشی مجموعههای شیراز و پرفا با تمرکز بر بسامد واژگانی: پژوهشی پیکرهبنیاد». علم زبان، سال دهم. شماره 18. صص: 153ـ180.
میردهقان، مهینناز؛ حاجی باقری، زهرا؛ باقری، فرشته؛ ملاییان، مهرنوش؛ عبدالهی پارسا، طاهره؛ آقایی، حمید. (1402). مجموعه آموزشی فراز فارسی (سطح پایه 1 و 2، سطح میانی 3 و 4 و سطح پیشرفته 5 و 6). تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
Chand Sherma, T. (2002). Modern Methods of Lannguage Teaching. New Delhi: Sarop & Sons.
Cunningsworth, A. (1995 & 2005). Choosing your Coursebook. Oxford: Heineman.
Ellis, R. (1997). SLA Research and Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.
Hooper-Hensen, G. (1992). Suggestopedia: a way of learning for the 21st century. Empowerment Through Experiential Learning: Exploration of Good Practice, London: Kogan Page, 197-207
Hilliard, A. D. (2014). A critical examination of representation and culture in four English language textbooks. Language Education in Asia, 5(2), 238-252.
Krashen, S. (1985). The Input Hypothesis. London. Longman.
Lozanov, G. (1978). Suggestology and Outlines of suggestopedy. London: Gordon and Breach.
Larsen-Freeman, D. & Long, M. (1991). An Introduction to Second Language Acquisition Research. London: Longman.
Nation, p. (2003). 'Materials for teaching vocabulary'. In B. Tomlinson (ed.), English Language Teaching Materials. London: Continuum.
Richards, J. C. (2013). “Creativity in language teaching”, Iranian Journal of Language Teaching Research, 1(3), 19-43.
Tomlinson, B. (1995). “Work in progress: textbook projects”. FOLIO, 2(2): 26-31.
Tomlinson, B. (2010). Principles of effective materials development. English language teaching materials: Theory and practice, 81-108.
Tomlinson, B. (2011). “Language acquisition and language learning materials”. In B. Tomlinson. (ed.), Developing Materials for Language Teaching: A Critical Review. London: Continuum
Wright, T. & Bolitho, R. (1993). “Language awareness: a missing link in language teacher education”. ELT Journal, 47(4).