قرآن کریم
ابن ابیالحدید، عزالدین عبدالحمید بن محمد. (۱۹۶۱). شرح نهجالبلاغه. (ابراهیم محمد ابوالفضل، محقق). اسماعیلیان.
ابنتیمیه حرانی، احمد. (۱۴۰۶ق). منهاج السنه النبویه. (محمد رشاد سالم، محقق). مؤسسه قرطبه.
ابنحزم، ابی محمد علی بن احمد. (۱۴۲۰ق). الفصل فی الملل و الاهواء و النحل (چاپ دوم). (احمد شمسالدین، محشی). دارالکتب العلمیه.
ابنمنظور، مکرم مصری انصاری، محمد. (۱۴۰۸ق). لسان العرب. دارالاحیاء التراث العربی.
اسدآبادی، قاضی عبدالجبار. (۱۴۰۸ق). شرح اصول الخمسه. (احمد بن حسین بن ابی هاشم، معلق؛ دکتر عبدالکریم عثمان، محقق). مکتبه وهبه.
اسدی سیوری حلی، مقداد بن عبدالله. (۱۴۰۵ق). ارشاد الطالبین الی نهج المسترشدین. (سید مهدی رجایی، محقق). مکتبه آیهالله مرعشی.
اصفهانی، راغب. (۱۴۱۶ق). مفردات الفاظ القرآن. (صفوان عدنان داوودی، محقق). الدار الشامیه.
ایجی، عبد الرحمان بن احمد. (بیتا). المواقف فی علم الکلام. علمالکتب.
بحرانی، میثم بن علی بن میثم. (۱۴۰۶ق). قواعد المرام فی علم الکلام (چاپ دوم). (سید احمد حسینی، محقق). مکتبه آیتالله العظمی مرعشی نجفی.
تفتازانی، مسعود بن عمر. (۱۴۰۹ق). شرح المقاصد. (عبدالرحمن عمیره، محقق). الشریف الرضی.
تمیمی بغدادی، ابی منصور عبدالقاهر. (۱۴۰۱ق). کتاب اصول الدین (چاپ دوم). دارالکتب.
جوادی آملی، عبدالله. (۱۳۸۹). تفسیر تسنیم (چاپ سوم). (سعید بند علی، محقق). اسراء.
جوهری، اسماعیل بن حماد. (۱۳۹۹ق). الصحاح تاج اللغه وصحاح العربیه. (احمد عبدالغفور عطار، محقق). دارالعلم للملایین.
جوینی، ابی المعالی عبدالملک. (۱۴۱۶ق). الارشاد الی قواطع الادله فی اصول الاعتقاد (چاپ سوم). (اسعد تمیم، محقق). مؤسسه الکتب الثقافیه.
حرّ عاملی، محمد بن الحسن. (۱۴۱۸ق). الفصول المهمه فی اصول الائمه. (محمد بن محمد الحسین القائینی، محقق). مؤسسه معارف اسلامی امام رضا (ع).
حسینی شیرازی، محمد مهدی. (۱۳۸۱). القول السدید فی شرح التجرید. مطبعه الآداب.
حسینی طهرانی، سید هاشم. (۱۳۵۴). توضیح المراد تعلیقه علی شرح تجرید الاعتقاد. مکتبه المفید.
حسینی، وحیده. (۱۳۹۵). چیستی احباط و تکفیر و نسبت انها با عدل الهی. [پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز].
حلی، حسن بن یوسف. (۱۳۶۳). انوار الملکوت فی شرح الیاقوت (چاپ دوم). (محمد نجمی زنجانی، محقق). رضی.
حلی، حسن بن یوسف. (۱۴۱۷ق). کشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد (چاپ هفتم). (حسن حسن زاده آملی، محقق). دفتر انتشارات اسلامى جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
رستگارمقدم گوهری، هادی. (۱۳۸۱). مفهومشناسی احباط از منظر قرآن. پژوهشهای قرآنی، 29ـ30، 314ـ329.
سبحانی، جعفر. (۱۳۷۰). معادشناسی، در پرتو کتاب، سنت و عقل. (علی شیروانی، مترجم). الزهراء.
سبحانی، جعفر. (۱۴۲۷ق). بحوث فی الملل و النحل. مؤسسه امام صادق (ع).
سلیمانی بهبهانی، عبدالرحیم. (۱۴۰۲). ارزیابی نظریههای احباط و تکفیر با سنجه احادیث اهلبیت. تحقیقات علوم قرآن و حدیث، 20(3)، 57ـ84.
سید مرتضی، علی بن حسین. (۱۴۰۵ق). رسائل الشریف المرتضی. (سید احمد حسینی، مقدم). دارالقرآن الکریم.
سید مرتضی، علی بن حسین. (۱۴۱۱ق). الذخیره فی علم الکلام. (سید احمد حسینی، محقق). دفتر انتشارات اسلامى جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
شبر، سید عبدالله. (بیتا). الیقین فی معرفة اصول الدین. عابدی.
شجاعی، احمد. (۱۳۸۶). احباط و تکفیر. کلام اسلامی، 64، 119ـ135.
شهرستانی، ابی الفتح محمد بن عبد الکریم. (۱۹۹۸). الملل والنحل. (صلاح الدین هواری، معلق). دار و مکتب الهلال.
صبحی، احمد محمود. (۱۴۰۵ق). فی علم الکلام دراسه فلسفیه لآراء الفرق الاسلامیه فی اصول الدین (معتزله) (چاپ پنجم). دارالنهضه العربیه.
صدرالمتألهین، محمدبن ابراهیم. (۱۹۸۱). الحکمه المتعالیه فی الاسفار الاربعه. دار احیا التراث العربی.
طباطبائی، سید محمد حسین. (۱۴۱۷ق). المیزان فى تفسیر القرآن. دفتر انتشارات اسلامى جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
طبرسى، فضل بن حسن. (۱۳۷۲). مجمع البیان فى تفسیر القرآن. (محمد جواد بلاغى، مقدم). ناصر خسرو.
طریحی، فخرالدین. (۱۳۷۵). مجمع البحرین (چاپ سوم). (سید احمد حسینى، محقق). کتابفروشى مرتضوى.
طوسی، ابوجعفر محمد. (۱۳۶۲). تمهید الاصول. (عبدالمحسن مشکاه الدینی، محقق). دانشگاه تهران.
عسگری، ابوهلال. (۱۴۱۲ق). معجم الفروق اللغویة. (شیخ بیت الله بیات، محقق). مؤسسة النشر الاسلامی.
غزالى، محمد بن محمد. (۱۴۰۵ق). قواعد العقائد (چاپ دوم). (محمدعلی موسی، محقق). عالم الکتب.
فاضل مقداد، جمالالدین. (1382). اللوامع الالهیة فی المباحث الکلامیة. مجمع الفکر الاسلامی.
فخر الدین رازی، ابو عبدالله محمد بن عمر. (۱۳۴۲). البراهین درعلم کلام. (سیّد محمد باقر سبزاورى، مصحح). دانشگاه تهران.
فخر الدین رازی، ابو عبدالله محمد بن عمر. (۱۴۰۱ق). تفسیر الفخر الرازی (تفسیرالکبیر و مفاتیح الغیب). دارالفکر.
فخر الدین رازی، ابو عبدالله محمد بن عمر. (۱۹۹۲). محصّل افکار المتقدّمین والمتاءخّرین من الحکماء والمتکلّمین. (سمیح دغیم، معلق). دار الفکر اللبنانی.
فراهیدی، خلیل بن احمد. (۱۴۱۴ق). کتاب العین. (مهدی المخزولی و ابراهیم سامرائی، محقق). دار الهجرۀ.
قنبری، مدینه، کاوندی، سحر، و اوجاقلو، ابوالقاسم. (۱۴۰۱). احباط و تکفیر و رابطه آن با عدل الهی. کلامپژوهی، ۱(۱)، ۲۹-۵۲. https://doi.org/10.22034/kalam.2022.250
کوچک یزدی، محمدجواد، و نبی اللهی نجفآبادی، علی. (۱۴۰۰). بررسی تطبیقی مسئله حبط بین المیزان و التحریر و التنویر. مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث، ۹(16)، 85ـ116.
لاهیجی، عبد الرزاق. (۱۳۶۲). سرمایه ایمان در اصول اعتقادات. (صادق لاریجانی آملی، مصحح). الزهراء.
مجلسى، محمد باقر. (۱۴۰۳ق). بحارالأنوار الجامعة لدررأخبار الأئمة الأطهار (چاپ سوم). مؤسسه وفاء.
محقق طوسی، محمد بن محمد خواجه نصیر الدین. (۱۴۰۷ق). تجریدالاعتقاد. (محمدجواد حسینی، محقق). مکتب الاعلام الاسلامی.
مصباح یزدى، محمد تقى. (۱۳۶۵). آموزش فلسفه. سازمان تبلیغات اسلامى.
مصباح یزدى، محمد تقى. (۱۳۷۷). آموزش عقائد (چاپ شانزدهم). سازمان تبلیغات اسلامی.
مطهری، مرتضی. (۱۳۷۵). عدل الهی (چاپ دهم). صدرا.
مطیع، مهدی، و اسعدی، سوده. (۱۳۹۰). معناشناسی مفهوم حبط در قرآن کریم. مطالعات قرآن و حدیث، 2(8)، 67ـ96.
معماری، داود، و اسداللهی، اعظم. (۱۳۹۹). شبکه معنایی احباط در قرآن کریم. تفسیرپژوهی، 7(14)، 143ـ167.
مغنیه، محمد جواد. (۱۴۲۴ق). تفسیر الکاشف. دارالکتب الاسلامیه.
مفید، محمد بن محمد. (۱۴۱۳ق). اوائل المقالات فی المذاهب والمختارات. (مهدی محقق، مهتم). مؤسسه مطالعات اسلامی.
مفید، محمد بن محمد. (۱۴۱۳ق). مصنفات شیخ مفید. (ابراهیم انصاری، محقق). الموتمرالعالمی لالفه الشیخ المفید.
مقری الفیومی، احمد بن محمد. (۱۹۲۸). مصباح المنیر فی غریب الشرح الکبیر للرافعی. دار الکتب العلمیه.
مهدیفر، حسن. (۱۳۹۸). تحلیل کلامی قرآنی احباط و تکفیر با تأکید بر دیدگاه علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، همایش ملی اندیشه های فلسفی کلامی علامه طباطبایی، بیرجند، ایران. https://civilica.com/doc/1135658
یزدی، اقدس، و عباسی آغوی، زینب. (۱۳۹۵). احباط و تکفیر عمل از دیدگاه فخرالدین رازی و آیت الله جوادی آملی. [پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه قم].