شجاری، مرتضی. (1387). تفاوت علم و وجود ذهنی در معرفتشناسی ملاصدرا و بررسی نتایج آن، داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺒﺮﻳﺰ. 1(8): 10-55.
دهقان، زهرا سادات. (2016). بررسی مقایسهای وجود ذهنی نزد ابن سینا و ملاصدرا. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
زراعت پیشه، م.، احد فرامرز، ف.، و قراملکی، م. (۱۴۰۳). راهکار متمایز ملاصدرا از ابن سینا در رفع اجتماع دو مقوله. منبع: فلسفه و کلام اسلامی سال چهل و ششم بهار و تابستان 1392 شماره 1مرکز اسناد علوم انسانی.
سبحانی، جعفر. (1360). شرح اسفار. قم: مرکز انتشارات اسلامی.
سبزواری، جعفر. (1360). شرح اسفار. قم: مرکز انتشارات اسلامی.
شریعتی، فهیمه، سید مرتضی حسینی شاهرودی. (2013). ذهن و تأثیرات بی واسطه آن از نظر ملاصدرا. مجله علوم انسانی، 21(4), 320-340.
صدرالدین شیرازی، محمد. (1410ق). اسفار اربعة (ترجمه فارسی). تهران: انتشارات حکمت.
عین الله خادمی، عبدالله صلواتی، حسن مومنی میوله، (2024). نقد و بررسی برهان امکان و وجوب ابنسینا در ساحت وجود ذهنی و .... کلامپژوهی. تهران: تربیت دبیر شهید رجایی، ص: 28-52.
قوام صفری، م. (2004). اشکال معروف وجود ذهنی را ابن سینا حل کرده است نه ملا صدرا. مجله حکمت، 7(1)، 50-65.
کاکایی، ق., و مقصودی، ع. (2016). نقد و بررسی «وجود ذهنی» از دیدگاه ابن سینا. الف ب، 12(3)، 20-65.
گلی ملک آبادی، علی اکبر، (2024). تفاوت علم با وجود ذهنی از دیدگاه ملاصدرا ، پژوهش های اسلامی سال دوم زمستان 1388 شماره 5.
مقصودی، ر. (2016). نقد و بررسی وجود ذهنی از دیدگاه ابن سینا. الف ب، 12(3)، 20-35.
ناصرپور، م. (2024). تحلیل برهان امکان و وجوب ابن سینا و رابطه آن با وجود ذهنی. مجله فلسفه، 12(2)، 25-50.
یزدانی، عباس، (2011)، مقایسه دیدگاه ابن سینا و ملاصدرا در مورد تجرد خیال و ارتباط آن. پژوهشکده فلسفه دانشگاه تهران، 18(1)، 40-60.
ویکیپدیا. (2010). برهان امکان و وجوب
وجود ذهنی - ویکی شیعه (2021).
https://fa.wikipedia.org/wiki/برهان_امکان_و_وجوب